zondag 27 mei 2012

Ultralichte opener (2)

Zondag moest er gewerkt worden. Maar niet vooraleer ik enkele uren gevist had.
Om 6 uur 's morgens, wat een ongoddelijk uur, was ik present om meteen te moeten vaststellen dat mijn favoriete stek ingenomen was door twee bierdrinkende Polen. Althans dit kon ik uit hun nummerplaat aflezen. Eén ervan was met het bierflesje Bavaria in de hand in slaap gevallen, de andere reageerde verdoofd om mijn "guten morgen"
Baars op Palpuntin pilkertje
Dan maar een eindje verder gevist. Met het lichte pilkertje. En ja hoor bij de eerste worp vang ik direct een mooie baars, die gevolgd wordt door vier van zijn soortgenoten. Goed en niet goed. Op dit vlak ben ik namelijk bijgelovig. Ik vang die dag verder nooit goed als  ik bij de eerste worp reeds succes heb.  En zo ook vergaat het me deze dag. Uren verstrijken. Aas wordt verwisseld. En inderdaad , geen succes. Totdat mijn twistertje hard door een snoekbaars genomen wordt. Terug een mooie dril op mijn ultralicht Reins hengeltje. Meer en meer begin ik van dit hengeltje te houden.
Ik verwissel nog een vijftal maal van stek en regelmatig van kunstaas maar vangen is er niet meer bij.  De zon begint krachtig te schijnen en dan laat de snoekbaars het meestal afweten. Wel krijg ik zeker twintig aanbeten van zwartbekgrondels op mijn twister die voor hen net iets te groot uitvalt en wordt mijn shadje zeker tienmaal door behoorlijk grote baarzen gevolgd. Ik kan de dag afsluiten met nog een baars. Tijd om naar het werk te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten