zondag 24 mei 2015

Voorjaar in een notendop

Gebrek aan tijd is natuurlijk altijd een slecht excuus om een hele tijd niets meer neer te pennen, maar andere zaken hadden voorrang. Vissen en jagen onder andere, niet schrijven.
De laatste jachtdag op de duiven, een mooie zonovergoten dag, sloten Roland en ik af met zo'n 90 exemplaren. Het was lang geleden dat we nog zo'n uitstekend resultaat hadden. Zeker omdat we tussen de bedrijven door diezelfde dag nog een tiental konijnen wisten te verschalken.
Niettegenstaande de prachtige  #8-vliegenhengel die Cor op een Talonblank voor mij bouwde en de quasi oneindige voorraad vliegen, die ik tussendoor in al mijn enthousiasme bond, bracht het reservoirvissen op forel tot nu toe heel weinig op. Om precies te zijn 13 forellen op zo'n 15-tal korte trips.
Gecharmeerd door de #10-streamerhengel, met ruwe blank !, die Paul bij Cor liet bouwen, liet ik me ook over  de streep trekken. We sloten echter nog met onze oude streamerhengels het snoekseizoen af en een echt succes was het niet met vier snoeken op drie dagbeurten voor ons beiden.
Let op de traditionele oer-Vlaamse visbak  
Evenmin vergaat het ons goed met het riviervissen in de Ardennen. Driemaal een verplaatsing van 400 km heen en terug voor drie forellen, die Paul, en niet ik, wist te vangen. Voor mij staat de teller nog steeds op een dikke 0 terwijl de Waalse collega's toch regelmatig bruine forel, met afmetingen tot 37 cm, in het net weten te brengen. Van hen kan ik blijkbaar nog veel leren.
In hoeverre de slechte resultaten aan onszelf te wijten zijn, zullen we trouwens vlug weten. Begin juni trekken we immers naar Ierland voor een week vliegvissen op rivier. Maar eerst nog het roofvisseizoen openen op de grote rivieren. Zoveel te doen, van Toontje Lager, weet je wel.
En om te besluiten. ook een vijftal feedersessies op de grote rivieren werden in het krappe schema ingepast. De eerste sessie leverde naast een aantal zwartbekgrondels, negen mooie grote windes op, de tweede enkel een massa zwartbek-, Kessler, marmer-en weet-ik-veel-grondels op, en de derde ,vierde en vijfde sessie op een andere, historische
stek een oneindig aantal brasems en hybrides, een paling en welgeteld één grondel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten