zondag 15 mei 2011

Licht feederen op het kanaal

Enkel deze voormiddag had ik vrij en wat doe je dan in de gesloten roofvisperiode als je wil vissen ? In mijn geval feederen in een Vlaams kanaal met mijn onlangs aangekochte Peter Van De Willik Short Distance Feeder 320.
Vandaag stond er bijna geen stroming, dus koos ik voor een 3/4 oz. glastop op de feeder. Als molen een Shimano Stradic, verder een Fox-korf en 12/100 onderlijn met haakje nr. 16. Very basic.
Om 7.00 uur zat ik al op mijn stekje. Worp na worp plaatste ik mijn korf op een viertal meter van de oever aan de overkant. Het eerste uur verliep aanbeetloos. Zouden de brasems verstek laten gaan ? Nog vervelender werd het toen 2 meerkoeten besloten op mijn voerplek te duiken en er met mijn voer aan de haal te gaan. Zo zou het zeker niet lukken. En zeker niet toen een motorboot het nodig vond op korte tijd tweemaal over de ondiepe voerplek te varen.  
Na ruim twee uur kwam de eerste aanbeet door en werd een klein brasempje tijdelijk het mijne. Ongeveer om het half uur kreeg ik beet, waardoor ik rond de middag kon afsluiten met 6 brasems waaronder een paar hele mooie. Niet spectaculair, maar toch een leuk resultaat voor een half dagje aan de waterkant. 
Ik heb er nog maar een paar maal mee gevist maar nu al vind ik deze lichte Peter Van de Willik feeder een tophengel. Deze hengel heeft niet alleen een uitstekende beetregistratie maar maakt tevens van een brasem geen luie dweil maar een behoorlijke vechter.Toch heeft deze feederhengel voldoende ruggengraat. Een hengel die ik voor echt (licht) witvisplezier kan aanbevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten