zondag 28 augustus 2011

Zondagnamiddag met Dusty in Memphis

Sinds lang nog eens een weekend vrij al gaat om te beginnen een halve zaterdag vistijd verloren aan administratief werk dat nog dient ingehaald te worden. 's Namiddags begint het echter zo hard te regenen en te onweren dat een avondje hengelen er niet meer in zit. Dan maar de telefoon genomen en afgesproken met Nico om deze morgen ons experiment streetfishing verder te zetten.
Ik geraak moeilijk uit bed en ben nog steeds half slapend als Nico me komt ophalen. Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om te vissen. Ook Nico ziet er niet zo best uit. Strompelend en met een pijnlijke blik komt hij uit de wagen. Terug nierstenen, denkt hij. Toch rijden we nieuwe visavonturen tegemoet. 
Er zit overduidelijk behoorlijk wat vis in het kanaal. Regelmatig zien we kringen van azende vissen. Af en toe doorbreekt een staart van een karper of een brasem de oppervlakte. Enkele futen zijn eveneens zeer actief. Het ziet er zeer belovend uit, het is het echter niet. De futen vangen vis, wij bijna niet. Vier stekken en vier uur laten sluiten we deze voormiddag af met één enkel baarsje en twee gemiste vissen. Dat is alles behalve goed. We laten het echter niet aan ons hart komen.
In de namiddag brengt Dusty Springfield troost. "Just a little lovin", http://www.youtube.com/watch?v=pdgWLxqZkC4 , brengt me onmiddellijk terug in de sfeer van de jaren zestig, een tijdperk waarin alles modern was en alles mogelijk leek. Alles kon alleen maar beter worden toen.Terug nostalgie naar mijn kindertijd door Dusty in Memphis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten