woensdag 2 maart 2011

Snoekseizoen afgesloten in schoonheid

De laatste 10 dagen van het snoekseizoen heb ik viermaal telkens na het werk en voor donker nog vlug een anderhalf uurtje met kunstaas in de polder gevist.
Gedurende die visbeurten zat het weer nooit echt mee. Ofwel was het heel koud met wind uit het noordoosten, ofwel viel de regen met bakken naar beneden
Elke dag had ik wat anders in de speld hangen.  De eerste avond was dit een oranje Foxshad (oud model) van 17 cm. Na een halfuurtje vissen kreeg ik een miniem tikje wat me tegen alle verwachting een snoekje van rond de 60 cm opleverde.
De tweede maal ging ik omwille van het koude weer met een traag binnen geviste blankvoorn aan de slag. Het mocht niet baten. Geen enkele snoek deed de bek open waardoor deze visbeurt snoekloos bleef. Gedurende visbeurt drie kwamen jerkbaits aan de beurt zoals de Loz Harrop Darter. Met een grote zinkende Salmo Slider wist ik uiteindelijk nog een snoekje van 50 cm te vangen.
De laatste maal dit snoekseizoen ging een firetiger Foxshad, terug van het oude en beste model, aan de lijn. Na een kwartiertje had ik een snoek van rond de 60 cm op de kant. Het volgende uur bleef snoekloos. Ik miste wel nog een behoorlijke snoek die enkele seconden na het aanslaan los schoot. Toen ik in het donker terug naar de auto ging, besloot ik ter afsluiting van het seizoen nog vijf worpen te doen.  Uitgerekend de laatste worp kreeg ik een echt harde aanbeet. Een grote snoek bleek later de shad dwars aagevallen te hebben waardoor de dreg buiten de bek zat. De snoek bood bijna geen weerstand zodat hij na een dertigtal seconden reeds kon geland worden. Aangezien ik geen meetlint bij me had werd de snoek vlug eens langs de hengel gelegd. Ook de camera lag nog thuis, een foto nemen was er dus ook niet bij.  Bij nameten thuis bleek deze moddervette snoek evenwel 99 cm te zijn. Juist geen meter maar zeker een waardige afsluiter van het snoekseizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten