maandag 26 november 2012

Riders on the storm

Weerbericht zaterdag : "Storm op komst". Excellent snoekweer in het verschiet. Voorspelbaar : zondag afgesproken met Paul om ons "geheim" poldertje nog eens met kunstaas te bestoken.
Terug was de bruin/witte Foxshad favoriet
Zaterdag was Paul reeds gaan vissen in het Groene Hart. Ikzelf was niet mee. Normaal gezien was het een jachtdag die echter niet doorging omwille van een overlijden van een familielid van één van mijn vrienden. Dus ontving ik een uitnodiging om mee uit vissen te gaan. Maar Paul vertrok om zes uur 's morgen en ik had nu eens geen zin om vroeg op te staan. Dus Paul was alleen op stap. In het kort zijn dag : veel mist,weinig wind, te veel hengelaars, aan het water palende eigenaars die de dagelijks terugkerende poldervissers die hun privacy storen meer dan beu zijn, niet aflatende internetberichten over steeds dezelfde schaarder wordende polderstekken met overbevissing tot gevolg en als vangst één snoek.
Van volharding gesproken. Zondag was Paul terug op pad. Niet alleen, maar met mij als chauffeur, op voorwaarde dat pas om acht uur vertrokken werd. CD-lader vol met Tom Waits, Neil Young, Stones en Doors. Muzikaal terug in de tijd. L.A. Woman, Riders on the storm. Voor de hand liggend weliswaar, maar het heeft wat als je op dit nummer moeizaam en tegen de windstoten in de grote rivieren over rijdt.
Streameren zat er spijtig genoeg niet in. Dan maar de lichte baitcaster genomen met het nieuwe model Foxshad voorzien van 5 gram lood en 2 weerhaakloze Gamakatsu dreggen nummer 2.
Ondanks het goede snoekweer was het niet fameus. Onze goede stekken leverden niks op. De ganzen en smienten waren wel overvloedig aanwezig. Ze vlogen met tegenzin op en hadden de grootste moeite vooruit te geraken. De hazen lieten zich dan weer minder zien. Na een dag ploeteren had ik vijf snoeken en Paul er slechts één. Het is wat, maar niet super, het weer indachtig. 
Het  nieuwste model Foxshad mag er wezen : stevig met lekker flankende actie. Wel te duur voor een stukje plastic, vind ik.  Maar ze vangen wel. Geef me maar de bruin/witte versie met de oranje staart. Een topper.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten