woensdag 9 juli 2014

Thuis, knus bij het vuur

Noordwest 7 tot 8 en hevige regenbuien hebben er anders over beslist.
Een snipperdag, in normale omstandigheden doorgebracht op de rivier, wordt nu verplaatst naar mijn hengelkamer, die tevens als pc- en bureauruimte dienst doet.
Knus bij de radiator van de centrale verwarming want het is echt iets te koud zonder. Binnen moet het warm zijn, buiten maakt het me echt geen zier uit. Alleen is varen en vissen bij noordwest 7 op zijn minst af te raden.
Kunstaas aan de horizon
Uitgebreid de tijd genomen om te ontbijten om daarna de kranten en de nieuwssites rustig door te nemen. Een slechte beursweek voor het merendeel van de Bel-20 genoteerde bedrijven blijkt uit de bloedrode vakjes in De Tijd. Vlug omslaan dus. Na wat noodzakelijke administratie, zinvoller taken gezocht zoals het opbergen van mijn vliegbindmateriaal dat sinds weken op en naast de eettafel ligt te slingeren. Met gelukkige en tevreden gezichten van mijn huisgenoten als toemaatje.
Daarna een eerder deze week opgenomen interview met Bart Chabot over zijn vriendschap met Herman Brood bekeken. Om vervolgens een lange zoektocht  (met resultaat) naar een restant Illex Nitrosoft Jerk 110 - shads aan te vatten. Helaas, zoals vaak bij goed kunstaas, niet meer te verkrijgen maar met kop en schouders er bovenuit de beste shad voor snelstromende rivieren. Niets meer dan een slank lijfje met een klein afgeplat staartje. Niets laat vermoeden, dat dit een fenomenale vanger is. Echt waar. Zeker in de kleuren wit/geel.
"But behind your back they hiss, what 's a sweetheart like you doing in dump like this" neuzelt Bob Dylan terwijl ik deze post schrijf, ondertussen naar mijn surrealistische verzameling kunstaas aan de muren en het plafond turend. Een uit de hand gelopen verzameling. Ik kom vast in aanmerking voor een door de mutualiteit terug betaalde therapie tegen compulsive hoarding.
Ondertussen "Stuck in Mobile with the Memphis blues again". Nooit gedacht ooit zo'n grote fan van Robert Zimmerman te worden. Ik had het vroeger dus grondig verkeerd voor toen ik Dylan enkel als allesbehalve hippe folkzanger zag.
Al bij al wordt het nog een gezellige dag. "Aja" van Steely Dan en de integrale soundtrack van het legendarische concert van Bruce Springsteen in de Hammersmith Odeon van 1975 wachten nog op mijn mp3-speler.
En ondertussen een voorraadje riviershads op 35 grams loodkoppen bijeen knutselen, jerkbaits en zware spinnerbaits uitzoeken voor het betere snoekwerk op de ondiepe zandplaten langsheen de rivieren en mijn vliegvismateriaal klaar zetten om bij beter weer de roofblei te verschalken.
De namiddag kabbelt rustig verder. De tour wacht op tv.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten