dinsdag 28 december 2010

Earfood (1)

De winter met het bijhorende ijs duurt nu wel al lang genoeg. Sinds enkele dagen dooit het echter een beetje. Zou ergens een watertje open liggen ? Als ik vandaag wat tijd vind, waag ik het er op en ga eens een bezoekje brengen aan een dichtbijzijnde polder. Misschien vang ik wel een snoek of zo.
In ieder geval de Ipod mee.
Terry Reid op de playlist. "Wie is dat ?", zal ik je horen zeggen. Eerlijk gezegd tot voor enkele maanden had ik van deze singer-songwriter en sessiemuzikant nauwelijks gehoord. Bij het zien van The Devil's Rejects, een must-see horrorfilm van Rob Zombie uit 2005, werd mijn aandacht direct getrokken door 2 prachtige songs. Toen ik de original soundtrack van deze film bekeek, bleek het over twee lange prachtige nummers van Terry Reid, namelijk "Brave awakening" en "Seed of memory" uit het album Seed of memory van 1976 te gaan. Luister en overtuig jezelf, het is een ware ontdekking.  

Overigens bevat de soundtrack van The Devils Rejects ook nog een nummer met de welluidende titel "I'm at home getting hammered (while she's out getting nailed) van Banjo & Sullivan. Ook dit is, alleen al om de titel, een revelatie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten