dinsdag 3 januari 2012

Hopelijk een verrassend nieuw jaar

Ondertussen zijn alle feestelijkheden achter de rug en ben ik 2012 binnen gegleden. De tijd gaat vlug want deze blog bestaat inmiddels al meer dan een jaar en eerlijk gezegd ben ik aangenaam verrast dat ik zoveel lezers heb. Iedereen wens ik dan ook het beste toe in 2012 en bovenal een goede gezondheid. Het klinkt misschien al te doorsnee, maar je weet pas wat je mist als je ernstig ziek wordt.
De laatste week van december brachten we jagend door. We maakten enkele wandelingen door verschillende jachtrevieren waar we nog enkele fazanten en eenden konden strekken. In januari en februari zal alle aandacht uitgaan naar de jacht op houtduiven, die echter momenteel nog niet in al te grote getale aanwezig zijn.
Op tweede kerstdag waren Paul en ik terug in de polders van het Groene Hart. Aangenaam vissen was het niet. Veel te veel vissers overal. Net alsof ze er een blik van open getrokken hadden. Terwijl Paul spijtig genoeg tevreden moest zijn met één enkele aanbeet, kreeg ik er zeven waarvan ik er vier kon verzilveren. Vier mooie poldersnoeken. De Strike Pro Babybuster deed het opnieuw voor mij.
De laatste dag van het jaar had ik genoegen op een privéwater te mogen kunstaasvissen. Zeven uur vissen met de baitcaster brachten 2 snoekbaarzen op de Salmo Warrior jerkbait en 4 snoeken op een magnum Bulldawg in de boot. De grootste snoekbaars mat zo'n 70cm, terwijl de grootste snoek een behoorlijke 90 cm lang was. Veel groter waren echter de drie snoeken die ik niet tot aanbijten kon verleiden. Op drie verschillende plaatsen werd driemaal de firetiger Bulldawg, overigens een goede imitatie die ik kocht bij de hengeldiscount te Oldemarkt, door drie meer dan een meter lange snoeken gevolgd. Alle inspanningen en kunstaaswissels ten spijt kon ik geen enkele van deze snoek doen aanbijten. Echter niet getreurd. Met een tevreden gevoel kon ik 's avonds aan de feestdis aanschuiven.
In 2012 blijf ik verder bloggen al zal het waarschijnlijk de eerste maanden niet zoveel zijn. Mijn werk heeft immers ook zijn verplichtingen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten