zaterdag 2 april 2011

Ierland (2) - Bijna weg

Ik was het bijna vergeten, maar woensdag vertrekken Frank en ik voor de zoveelste maal naar Ierland om er een weekje te bellyboten.
Nooit eerder gingen we zo vroeg. Het grote voordeel is dat begin april de waterplanten nog niet zo overvloedig groeien zodat veel meer plaatsen bevisbaar zijn, nadelen zijn o.a. de kans op slechter en kouder weer en snoeken die nog niet afgepaaid zijn.
We zullen ons opnieuw beperken tot de kleinere meertjes waarvan we hoofdzakelijk de oeverzones afvissen. Net als verleden jaar opteer ik voor lichtere hengels en klein kunstaas. Eerlijk gezegd, ik ben het werpen met zware jerkbaits en shads een beetje moe. Daarom gaan mijn twee  Cor Spinhovenhengels met respectievelijk 15 en 10 gram werpgewicht mee. Verder een verzameling spinners, kleine plugjes, lepels (Pako's !), spinnerbaits, tubeflies en shadjes. Niet echt de uitrusting van een grootwatersnoekvisser dus.
Zoals altijd zie ik op tegen het maken van mijn koffers. Momenteel liggen er dus overal in het huis diverse soorten kunstaas, (regen)kledij en toebehoren verspreid. Hoe moeilijk kan het zijn om een keuze te maken. 
Voor vandaag geef ik er de brui aan. Morgen ga ik verder met mijn poging mijn bagage tot de reglementaire 15 kg te beperken.

1 opmerking:

  1. Veel plezier in Ierland Dirk. Lekker vissen vanuit de bellyboot met een vismaat op sterke Ierse snoeken is geen straf, ook niet met wat slechter weer. Succes.

    vrgr Klaasjan

    BeantwoordenVerwijderen