zaterdag 8 oktober 2011

Eerste indruk

"First impressions often lie, they often fool the naked eye ("http://www.youtube.com/watch?v=0ToaPuOr99E) klinken de bewoordingen uit het nummer Pretty Paracetamol van Fischer Z.
Ik hoop dat het zo is want mijn eerste indrukken van de langverwachte ultralichte hengel van Reins, die ik in een opwelling bestelling besteld heb, zijn niet zo goed. 180 euro voor een middelmatig, fluo groen-wit, hengeltje van Chinese makelij verdomme. Dit laatste werd me maar al te duidelijk gemaakt door een petieterig klevertje dat bij het uitpakken van de hengel van het handvat viel. De helft van de Franse streetvissers vist er mee, dus ik liet me verleiden om er één te kopen. Nu zit er mee. Voorlopig vind ik het te veel geld voor wat ik kreeg. Flashy, dat wel. Maar voor de rest. We zien wel. Eerst eens mee vissen op baars en dan oordelen. Jullie horen mijn bevindingen dan wel. Maar het moet me van het hart, Cor Spinhoven, dat is toch andere koek.
Vandaag gaan vissen met Paul. Onze eerste bijeenkomst na onze Ierlandtrip. Ouderwets vissen vanuit een bootje. Geen motor, maar roeien. Doe ik graag en al zeg ik zelf, ik kan het behoorlijk. We hebben in weer en wind, stortregen en zon, een volledige dag ons waarlijk een breuk geworpen en ondertussen ook nog eens gevertikaald voor een resultaat van een vals gehaakte brasem. een kanjer dat wel, maar toch maar een brasem gehaakt in de rugvin. Vier kleinere snoeken hebben we wel gezien,  maar daar bleef het bij. Eén snoek bleef welgeteld drie seconden aan de haak en daar moesten we het mee stellen.
Toch nog een leuke afsluiter van de dag gehad bij Herman, één van mijn jachtvrienden, die we op de terugreis vlug bezochten. Innerlijk verwarmd door verschillende glazen vodka orange, aangemaakt met echte Russische vodka. Want daar staat hij op.  En ik hou van principiële mensen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten