maandag 24 oktober 2011

Reins ultralicht hengeltje uitgetest

Eén op de dropshot en één op de twister
Ik berichtte al over de aankoop van een ultralicht hengeltje van het merk Reins. Dit fluogroenhengeltje met wit topdeel is een eigenaardig hebbedingetje. Het heeft een zeer dunne soepele top en een zeer strak tweede deel waardoor het redelijk wat body heeft. Volgens mijn info wordt dit hengeltje vaak gebruikt bij het vissen op kleinere zeevissen die zich tussen de rotsen bevinden. Voor het betere peuterwerk dus. Het strak onderdeel laat toe met dit lichte hengeltje toch redelijk zware vissen te drillen. Ik zou er mee aan de slag gaan op zoetwater.
Gisteren waren Nico en ik aan het kanaal. Een goede gelegenheid om mijn nieuwe aankoop te testen. Nico ging met zijn lichte dropshothengel aan de slag, ikzelf met het Reinshengeltje en 5 cm lange twisterjes op tweegramskopjes. En ja hoor voor het zeer lichte peuterwerk is dit een uitstekend stokje. Maar toch vind ik nog steeds aan de dure kant. Maar het moet gezegd worden : voor de ultralichte visseij op baars, snoekbaars en dit geval voornamelijk zwartbekgrondel doet het zijn werk uitstekend.  Trouwens met de vangst van zwartbekgrondels op minitwisters heb ik een nieuwe visserij ontdekt. De grondels zijn vaak klein, maar wat een aanbeten geven die toch.  Al moet gezegd worden dat je maar één op de vijf à tien aanbeten kunt verzilveren.
Op het einde van de voromiddag hadden we beiden samen vijf baarzen en vijftig zwartbekgrondels, waarvan een vijftiental gevangen op kunstaas. En neem van me aan : een grote zwartbekgrondel op licht materiaal geeft nog behoorlijk wat strijd ook. Van de nood een deugd maken, noem ik dit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten