woensdag 5 oktober 2011

Hungry pike

Paul kwam vanavond de memorystick met de foto's van onze recente trip naar Ierland thuis brengen.

Domme, hongerige Ierse snoek

Nadat we enkele jaren terug gelijktijdig al trollend op respectievelijk de grootste maat Nilsmaster en een Rapala Magnum één en dezelfde snoek van 80 cm  vingen, hadden we dit jaar gelijktijdig dezelfde metersnoek terwijl onze dode aasvissen zeker 10 meter uit elkaar dreven. Na de aanbeet bij Paul ging even later mijn dobber onder, om vervolgens allebei dezelfde snoek te drillen. In mijn veertigjarige vissercarrière nog nooit meegemaakt. Wel al gehad :  een pas teruggezette snoek die opnieuw dezelfde spinner nam, een op de doodaastakel verspeelde snoek die 's avonds op dezelfde plaats met takel en al gevangen werd en een snoek van 1,10 meter die ik zeker zeven maal in één jaar tijd met sardien op dezelfde plaats wist te vangen. Ook heb ik tweemaal een weddenschap gewonnen door  te zeggen dat ik bij de volgende worp een snoek van 87 cm ging vangen en het vervolgens ook deed. Wat een standvastige en niet snuggere snoek was me dat.
Ondertussen ken ik mijn Pink Floyd-revival. Wat is het genieten van het éénmalige korte reuniecondert ter gelegenheid van Live 8 (http://www.youtube.com/watch?v=eGOFDy7T_aM).  Eigenlijk wel ontroerend. Na meer dan twintig jaar ruzie over muziek- en andere rechten staan David Gilmour en Roger Waters opnieuw op het podium. Waters zichtbaar genietend en ieder woord meelippend. Gilmour nors en direct na het concert proberend het podium te verlaten om uiteindelijk door Waters teruggeroepen te worden voor een groepsfoto. Rillingen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten