maandag 10 januari 2011

Earfood 7 - play loud !

Omdat ik deze morgen al zo vroeg uit de veren was, heb ik nog wat tijd vooraleer naar een personeelsbespreking in de hoofdstad te rijden. Aangezien dergelijke meetings meestal nogal moeizaam verlopen, zie ik er nu al lichtjes tegen op. Maar ja, het moet nu eenmaal.
Eén ding weet ik zeker. Zodra ik de auto binnenstap, stop ik Ramones Mania, een verzamel-cd uit 1988 met daarop het beste van de pseudobroertjes Ramones, in de player.
Hey ho, let's go. Ik zal vertrekken terwijl "twenty-four hours to go, I wanna be sedated", niet toevallig het eerste nummer op de playlist, uit de luidsprekers knalt .
Als loutere fungroup weet deze punk-rockgroep uit New-York, die op de eerste plaats een uitstekende liveband was, me nog altijd af en toe te bekoren. In hun carrière van 1974 tot 1996 hebben ze een indrukwekkende reeks van bijna 4000 optredens gespeeld. Met de dood van leadsinger Joey Ramone, begin jaren 2000, gevolgd door het overlijden van twee van de drie resterende leden,was de groep definitief begraven.
Gelukkig resten nummers met tot de verbeelding sprekende titels als : Beat on the brat(with a baseball bat), Blitzkrieg Bop, Somebody put something in my drink en the KKK took my Baby away. Ambiance verzekerd. Gabba, gabba, hey !
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten