zaterdag 1 januari 2011

Kleine dingen die het doen (1)


Horizontaal : het opgeplooide schaartje,
vertikaal : bevestigingclip
 Wat zouden we zijn zonder die kleine accessoires die het jagen en het hengelen er alleen maar op vergemakkelijken ?

Al eens aan de waterkant gestaan zonder mes of schaar ? Vervelend en hoogst onpraktisch, hé.

Sinds een paar jaar heb ik dit probleem niet meer. Aan mijn vliegvisvest bengelt immers een roestvrij en uiterst scherp schaartje dat me nooit in de steek laat. Bovendien is het opplooibaar zodat je bij een val je je nooit kunt verwonden aan de scherpe punten.
Wat het gebruiksgemak nog verbetert is de clip waarmee het schaartje aan mijn vest hangt. Met één handbeweging en een druk op deze clip maak ik het schaartje los van mijn vliegvisvest en knippen maar.

Bijzonder praktisch ? Jazeker. Duur ? Helemaal niet. Ik kocht het opplooibaar, merkloos, doch roestvrij, schaartje in een campingshop voor 6 euro en de clip kreeg ik cadeau van een visvriend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten